Oamenii Bitdefender: Andra Cazacu

0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Astazi vom vorbi cu un specialist care imbina fara probleme cibernetica si comunicarea, adica partea aia tehnica ce ne sperie pe toti poate fi acum explicata pe intelesul nostru caci am gasit omul care sa vorbeasca limba tuturor. 😉

Un om fain si sincer, cu aptitudini greu de gasit in piata, Andra si-a facut timp sa-mi raspunda multitudinii de intrebari, caci pana la primul job am avut trasee asemantoare si ca atare curiozitatea mea a atins cote maxime. Dupa un liceu tehhnic, mate-info, a ajuns la SNSPA. Recunoasteti pe cineva pana aici? 😀

In martie am vorbit despre Cristina, in mai despre Sandor, iar astazi a venit randul Andrei.

Andra Cazacu 1

1.Care este povestea venirii tale la Bitdefender?

In ultimul an de facultate, imi cautam de 8 luni un job fara succes si in curand ma vedeam fortata sa ma intorc cu coada intre picioare acasa. La Bitdefender, m-a recomandat o prietena, am venit la interviu si parea ca am lasat o impresie buna. Din pacate, am fost anuntata ca pentru moment nu ma pot accepta si deja incepeam sa imi pregatesc lucrurile pentru mutat. Cu 1 zi inainte sa ma mut inapoi acasa, am primit un telefon ca am fost acceptata si ca pot incepe de luni. Nu va pot descrie ce am simtit, dar de atunci m-am straduit sa dau tot ce pot in aceasta firma. Mai ales pentru ca lucram in cybersecurity si ajutam oamenii cu o problema din ce in ce mai arzatoare astazi, protectia pe Internet.

In 10 luni, am trecut de la Support la Junior Product Marketing, iar peste inca 4 am devenit Senior. Este o firma in care cresti profesional incredibil de mult si in care te maturizezi frumos. La 6 ani de Bitdefender este mai challenging ca oricand si inca acumulez informatie accelerat. Mediul si colegii de aici te incurajeaza sa te dezvolti si sa iti testezi limitele.

Andra Cazacu 2

2.Stiu ca esti un specialist care imbina fara probleme cibernetica si comunicarea. Cum de ai dobandit skill-uri din zone atat de diferite si cum se intalnesc/combina ele in jobul tau?

Backgroundul meu este mixt, pentru ca nu am cautat sa urmez un anumit profil, ci sa imi gasesc un mediu si un colectiv unde sa imi faca placere sa fiu si unde sa pot creste. Am terminat o clasa foarte tehnica in liceu, Mate-Info, intensiv Info, unde am avut niste colegi si profesori exceptionali. In fiecare an aveam colegi la olimpiade in fazele nationale, iar una din colegele noastre a fost singurul elev care a fost acceptat la Harvard in 2007 din Romania.

Spre facultate m-am reprofilat catre Comunicare si Relatii Publice, pentru ca am auzit lucruri foarte bune despre SNSPA si, spre norocul meu, este o facultate cu niste profesori exceptionali, din care am plecat cu un bagaj de cunostinte practice si la zi, un lucru rar in facultatile noastre. Aici muncesti mult, dar fara sa te simti sufocat de materie si iti permite sa te angajezi inca din perioada facultatii.

In jobul de Product Marketing este foarte important sa poti vorbi “tehnica” pentru ca tu esti legatura dintre departamentele tehnice si cele comerciale, iar pentru a lucra cu un department tehnic, trebuie sa poti vorbi pe limba lor. Pe de alta parte, comunicarea este jobul tau si aici trebuie sa excelezi. Ambele skills pot fi dezvoltate, dar persoana care vine cu mixul de la inceput are un mare avantaj.

3.In ultimii 6 ani te-ai ocupat de cele mai multe dintre produsele dedicate consumatorilor “casnici”, si mai nou companiilor, ai trecut prin 7 lansari globale si ai condus peste 12 echipe tehnice si comerciale. Cum se imbina tehnicul si comercialul? Cum reusesti sa conduci proiecte atat de complexe atat din punct de vedere al background-ului celor implicati, cat si al diferitelor viziuni si culturi?

Tehnicul si comercialul nu se imbina in mod natural, dar cred ca dincolo de calitatea oricarui produs, succesul unei companii depinde de sinergia dintre cele doua echipe. In Bitdefender, avem din ce in ce mai multe exemple de colaborari exceptionale intre oameni tehnici si comerciali, cum a fost lansarea recenta a tehnologiei revolutionare Hypervisor Introspection. Majoritatea colegilor din tehnic cu care lucrez au capatat respect pentru munca celor de la comercial si nu au prejudecati fata de echipele mai putin tehnice (din pacate un lucru adesea intalnit in companiile de IT), iar asta face din proiectele noastre un succes. De exemplu, in proiectul de mai sus, Product Manager-ul, corespondentul meu pe parte tehnica, a avut un rol esential in succesul lansarii solutiei pe piata.

Lansarea este cel mai challenging moment pentru un Product Marketing Manager (PMM) in Bitdefender – aici trebuie sa coordonezi sute de oameni din diverse departamente, sa impaci diferentele culturale si time zone-urile. Totul incepe de la coordonarea proiectului site-ului, a flow-urilor, a materialelor de promovare si a comunicarii, toate – lucruri pe care le inveti in timp. Dar dincolo de a respecta procesul companiei, rolul unui PMM este sa scoata toate departamentele din rutina zilnica si sa le inspire entuziasm pentru produsul care se lanseaza. Daca mi-am influentat colegii sa dea si mai mult din timpul si energia lor pentru acest produs, abia atunci simt ca imi ating scopul.

IMG_3191

4.Ne poti descrie o zi din viata ta de Product Marketing Manager? Care este rolul unui Product Marketing Manager?

Product Marketingul este un job rar pe piata din Romania, iar Bitdefender a fost una din primele companii care l-a adoptat, pentru a stabili strategia de piata pentru produsele companiei, dar si pentru a fluidiza colaborarea dintre echipele comerciale si cele tehnice, sau intre diverse regiuni si culturi.

Este un mare privilegiu sa fii liant intre echipele extraordinare de la Bitdefender si sa contribui la succesul unui produs sau al unei lansari. Oamenii cu care lucrez in fiecare zi nu au nevoie sa fie condusi, sunt adevarati specialisti in domeniile lor. Rolul unui Product Marketer este sa ii ghideze si sa ii familiarizeze cu produsul pe care trebuie sa il introducem in piata. Este un job de umbra, product marketingul nu este intotdeauna la fel de vizibil ca rolul de sales spre exemplu, dar el pune bazele unei comunicari de succes.

5.Cat de mare este echipa ta acum si care este rolul ei in Bitdefender?

In Bitdefender, in echipa de Product Marketing B2B, suntem 7 colegi. Directorul de Product Marketing joaca un rol esential in formarea noastra si ca echipa suntem foarte norocosi. Impreuna, noi influentam strategia de business a Bitdefender, identificam audientele afectate de problemele pe care produsele noastre le rezolva si gandim alaturi de celelalte echipe cum putem plasa eficient produsul in piata si cum ii masuram succesul.

6.Cum poate ajunge cineva sa lucreze in echipa ta? 

Mult entuziasm, ceva experienta si putin noroc.

7.Tin minte foarte clar un proiect al tau, cel legat de sistem anti-furt pentru laptopuri si terminale Android. A fost cu siguranta revolutionar la vremea lui, sa nu mai vorbim despre cat de util a fost si este. Ce astfel de noi proiecte inovatoare pregatesti?

Este aproape imposibil sa faci parte din Bitdefender si sa nu lucrezi cu ceva revolutionar. Eu personal am avut contact cu principalele tehnologii de-a lungul ultimilor 6 ani, inclusiv securitate bazata pe machine learning, care poate invata singura, si mai nou, Hypervisor Introspection, un produs care traseaza noi granite ale securitatii impotriva atacurilor impotriva bancilor, partidelor, natiunilor, de spionaj sau furt de informatii. Hypervisor Introspection este mandria noastra in acest moment, un produs fabricat 100% in Romania, la Cluj si apoi la Bucuresti, care da clasa multor producatori internationali.

Andra Cazacu 3

Pentru că #OameniBD au și povești personale faine, vom continua cu câteva întrebări pentru Andra – omul.

1.Daca ai putea sa inviti pe cineva la un pranz, poate fi oricine din intreaga lume si sa fi trait in orice timpuri, care ar fi acea persoana?

Elon Musk.

2.Cuvintele tale preferate sunt?

Da / te rog / multumesc.

3.Care e cea mai frumoasa destinatie din lume in care ai fost sau ai vrea sa ajungi?

Petra, Iordania.

4.Ce verb te defineste?

A trai.

5.Daca n-ai fi Product Marketing Manager, ai fi…?

Arhitect / restaurator de case de patrimoniu.

6.Ce rol joaca jobul in viata ta?

Principala sursa de echilibru, prieteni, experiente.

7.Nu poti trai fara….? (nu se pun raspunsuri gen aer, apa :)) )

Varietate.

8.Care este cea mai mare reusita a vietii tale?

Relatia in care sunt acum.

9.Cel mai frumos oras din Romania este… pentru ca… si mi-as dori ca toata Romania sa fie…

Bucurestiul, pentru ca nu te lasa sa te plictisesti, pentru ca poti locui intr-o casa de 150 de ani restaurata si pentru ca poti avea acces la servicii de calitate. Mi-as dori ca toata Romania sa fie mai deschisa la nou si mai pozitiva, asa cum este Bucurestiul.

10.Daca ar fi sa castigi maine o super putere, pe care ti-ai dori sa o ai?

Teleportarea.

11.De astazi poti face orice, oricand. Care e primul lucru de care te ocupi? Ce te preocupa prima data?

Mi-as infiinta o fundatie de restaurare a monumentelor istorice si as ajuta la restaurarea si reconsolidarea caselor de patrimoniu pe care proprietarii nu le mai pot ingriji.

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *