Content is king. But ‘why be a king, when you could be a god?’

0 Flares Filament.io 0 Flares ×

carvings-kings-queens

Continut. Valoare. Etica. Din nou continut. Cu totii vorbim si suntem constienti de nevoia stringenta de a avea cele 3 elemente mentionate in viata noastra de publicitari si brand manageri. De cel putin 2 ani vorbim despre cat de important este continutul in viata brandurilor si cum el este regele comunicarii.

Dar, ca sa nu vorbim vorbe, simt nevoia unor intrebari:

  1. Ce inseamna continut valoros? Valoros pentru cine? (pentru agentie, client sau consumator) Cum cream continut valoros?
  2. Iar contextul? – cum ramane cu contextul? Cat de mult conteaza in ecuatia succesului?

Iar acum, ca avem intrebarile potrivite, sa incercam niste raspunsuri, nu?

Incep eu si va astept si pe voi.

1. Continut valoros

Comunicarea castigatoare are intotdeauna valentele tuturor celor implicati. Ca intotdeauna adevarul e undeva la mijloc, iar la mijloc e consumatorul. Daca reusim sa ne stablim si asumam obiectivele impreuna (agentie + brand), vom reusi sa transformam consumatorul in fan si sa fim nu numai la inaltimea asteptarilor lui, ci dincolo de ele.

Citeam la un moment dat un studiu in care se puncta foarte bine realitatea zilelor noastre: agentiile isi doresc raspandirea ideilor geniale si premierea lor + ceea ce creeaza sa fie util, companiile  isi doresc mai degraba transmiterea valorilor brandului + context/design user friendly. Ambele parti stiu prea bine ce au de facut, important e sa intelega ca trag la aceeasi caruta si totul pentru a-i fi bine consumatorului. Nu exista alt rege, nici continutul, nici contextul care sa conduca lumea, altul decat consumatorul. Asadar, continutul valoros trebuie sa respecte cerintele si asteptarile consumatorului, sa-l surprinda placut, sa-i trezeasca emotii, sa-l miste.

Asuma-ti mentalitatea de publisher. Nu mai esti doar un brand ce se ocupa cu haine/ mancare/ servicii, esti un creator de continut. Spune-ti asta zilnic si foloseste din plin tot ce ai. Da valoare platformelor proprii, nu le abandona. Owned media e dovada ta ca esti un publisher si trebuie tratata ca atare. In plus, de ce sa eviti comunitatile deja create, in speranta generarii unora noi?

Sa luam exemplu Red Bull ce a ajuns deja un imperiu de publishing care vinde mai mult decat o bautura, vinde un stil de viata si o multime de povesti adunate de un element comun: adrenalina.

Invata sa-ti pui de fiecare data intrebarile: cine citeste/urmareste asta si de ce? Eu as da click pe asa ceva? L-as share-ui? Dar prietenii mei? Dar consumatorii brandului x? Cu ce ma ajuta acest material? Cu ce ajuta audienta mea? Ce relevanta are pentru ea?

Transforma-ti continutul intr-un material accesibil. De la simpla verificare a setarilor paginii de Facebook unde trebuie sa fie totul public pentru a ajunge mai departe, la nr de click-uri pe care este necesar sa-l dea un utilizator pentru a-ti consuma continutul, de la designul in care il plasezi pana la metoda pe care o alegi pentru a track-ui rezultatele (ex: vezi ca Facebook nu-ti ofera inca toate rezultatele pentru hashtag-uri).

8342168951_4f48819fb5_b

2. Contextul

Nu stii cum sa scrii un text despre niste adidasi de alergat? Pune-te in pielea unui tanar care se pregateste pentru proba de BAC la sport. Apoi, in urmatoarea jumatate de ora esti un tanar ocupat, ce sta toata ziua la birou si alearga seara pentru a se deconecta. Nu uita sa fii un sportiv de performanta si nici un alergator iubitor de maratoane. Fii si o mama care isi gaseste un pic de timp pentru a-si mentine organismul sanatos.

De fiecare data cand vei avea de creat continut pentru o categorie de oameni straduieste-te sa-i observi intai. Apoi cere-le parerea. Apoi analizeaza. Apoi ia-o de la capat. Doar asa vei alege perspectiva potrivita grupului caruia te adresezi si nu intereselor tale de creativ ce simte nevoia sa-si etaleze ingeniozitatea si nici pe cea potrivita dorintelor companiei.

Imparte targetul in functie de preferinte daca tot ai acces la un public din ce in ce mai numeros. Creeaza mesaje si continut pentru fiecare segment, adaptat fiecarui mediu. (Asta e un bobarnac pentru toti cei ce inca mai cred ca e simplu, bine si rapid sa ai conturile sociale legate si sa transmiti aceeasi poveste, in acelasi mod catre tipuri diferite de consumatori).

Combina partea functionala cu cea emotionala. Intotdeauna. Fii empatic. Nu fi rigid. Invata ca a detine controlul suprem asupra mesajului te va duce intr-o zona in care comunicarea e unidirectionala si vei reusi astfel doar discursuri din ce in ce mai putin auzite. Timpul in care doar bombardai consumatorii cu sugestii sau mesaje directe a trecut de multa vreme. Acum trebuie sa captivezi atentia lor, sa-i implici, sa le oferi sansa de a fi creatori alaturi de tine. (Nu face bine la orgolii, dar face bine la brand 😉 )

Daca e sa ne gandim si la exemple, stim deja ca Ikea, Nivea, NN creeaza continut de calitate, emotional, share-uibil.

Pentru sugestii, nelamuriri, adaugiri si/sau aruncat cu rosii, va invit sa ne conversam in comentarii.

Data viitoare promit sa revin cu cele 5 lucruri pe care trebuie sa le bifezi inainte de a da drumul unui material in piata, 5 lucuri necesare pentru a face un tip de continut marketabil.

  • Mihaela

    Multumesc pentru articol, Andreea! Ca intotdeauna ai punctat foarte bine esentialul.

Leave Your Comment Here