Internauții și binele comun

0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Cumintenia pamantului

Umbla cândva un banc care suna cam așa:

“La cazanul în care fierb nemţii, disciplină, ordine, garda diavolească se schimbă la ora fixă, foarte atenţi diavolii pentru că nemţii se silesc împreună să tot inventeze cîte un mecanism şurubăresc ca să scape din fiertură. La cazanul în care fierb ruşii zgomot, înjurături, revoluţie. Diavolii stresaţi. Trebuie să îi ţină înăuntru că vor să ţîşnească cu toţii.
La cazanul cu români tămbălău, zgomot, mişcare, vioiciune, dar nici o gardă, nimic. Nici un diavol care să păzească cazanul. Scaraoschi îşi întreabă şeful gărzilor din iad de ce nu păzeşte nimeni cazanul românilor?
-Ce-i asta? Nici o ordine şi disciplină? “Ah, nu-i nevoie, întunecimea voastră, la români cum încearcă unul să iasă deasupra cum îl trag ăialalţi înapoi…””

Cred ca ar trebui pus undeva imediat după steag, stemă și alte simboluri naționale pentru că ne reprezintă perfect.

În ultimele zile a izbucnit pe interneții autohtoni o nouă problemă de capătăi: Cumințica. O vrem, n-o vrem, Brâncuși a fost sau nu român, de ce se duc banii pe cultură si nu în turism, spitale, educație etc, de ce ne cere statul bani, dar spotul, cât e spotul? șamd. Buuun, cu totii avem opinii, internetul ne lasă liberi să le exprimăm, nimic în neregulă până aici. Mă rog, ar fi o problemă mai veche de-a mea, una legată de agresivitatea și vehemența cu care unii încearcă să-și exprime părerile și mai ales să le impună, dar ăsta e subiect de tratat separat.

Ce ma frapează și m-a dus cu gândul la bancul de mai sus e ostilitatea și priceperea multora în ceea ce privește campania de promovare a achiziției sus-numitei Cumințenia Pământului.

Foarte mulți aruncă cu noroi într-o muncă pro-bono, de multe ore, cu mult stres, desfășurată cu multe emoții și speranțe. Nu știu câți dintre voi știu că a fost un pitch, că multe agenții au dat tot ce au avut ele mai bun, au fost la Guvernul României, au prezentat, toate, repet pro-bono, deși știm cu toții cât de mult e de muncă în agenții, cât de greu e uneori să faci față cerințelor cotidiene, să nu mai pomenim de perioadele de pitchuri și nici atât de cele în care știi că mai bagi cateva taskuri importante in programul oamenilor tăi, riști sa-i suprasoliciți și nu le poți oferi înapoi decât aprecierea publică.

Din câte am citit, spotul nou apărut care a și stârnit valul de reacții negative, nu e unul care face parte din campania prevăzută de client- Guvernul, ci unul care, sperau ei, continuă și aduce plus valoare muncii începute de alții. Mie personal nu-mi place, mesajele anti ruși sunt nelalocul lor, nu au legătură cu obiectivul campaniei (nu că aș putea vreodată să țin cu rușii, dar totuși), acel #haicasepoate e greșit, pentru mine face parte din aceeași serie cu: ”merge și așa”, nu trimite la donat efectiv, dar asta e din nou altă poveste, sunt oameni mai în măsură ca mine să comenteze din punct de vedere al advertisingului.

Ce mă scoate din minți la propriu e că majoritatea ”comentatorilor” n-a miscat un deget niciodată pentru altcineva ori pentru binele comun. Cei ce comentează de cele mai multe ori sunt cei ce pot doar să arunce cu noroi, să caute nod în papură, dar nu ies în stradă să schimbe ceva, nu propun ceva, nu vin cu idei sau forță de implementare, ci se mai dau rotunzi din când în când.

Pai, măi dragilor, e frumos? Dacă tot sunteți atoateștiutori, mai frumosi, mai deștepți și mai bine intenționați ca cei ce se zbat să facă țara asta mai bună, de ce nu faceți voi ceva? Vreau sa văd și eu primul comentator/troll/hater care se duce cu un proiect catre orice instituție a statului și face tot ce poate să o implementeze. Și pe lângă asta, nu credeți, dragi certăreți, că e mai util să dați un feedback constructiv? Să vă puneți la bătaie cunoștintele nu pentru a arăta că unul sau altul e mai prost ca voi, ci pentru a îmbunătăți situația și pentru a a crea, nu pentru a distruge?

Încă sper ca pe viitor, oamenii să învețe să contribuie, nu să distrugă. Sunt naivă?

Hai v-am pupat, ne auzim/citim curând.

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *