PR-ul este despre strategie, nu despre „vreau si eu in presa”

50 Flares Filament.io 50 Flares ×

PR

Daca tot lucrez in preafrumoasa industrie, am decis ca este momentul sa scriu si despre ceea ce fac intre 8 si 10 ore pe zi. (bine, chiar si mai mult).  Asadar, vreti sau nu, veti gasi din cand in cand pe aici si dileme, observatii si rugaminti ale unui PR ciudat intr-o lume nebuna. 🙂

Let’s begin.

PR-ul inseamna in primul rand responsabilitate. Adevaratii profesionisti sunt datori sa explice si sa comunice o strategie de relatii publice cu toate argumentele, fara sa se lase constransi de mediu, fara sa profite de naivitatea clientului in domeniu si fara a se lasa influentati de proastele obiceiuri ale colegilor din industrie.

Pentru a putea beneficia de servicii de calitate de PR si pentru a le putea evalua corespunzator, in primul rand este necesar sa iti aloci timp sa intelegi abilitatile PR-ului si modul in care a evoluat si a integrat diverse servicii si canale de comunicare pentru o mai buna reprezentare a brandului.

Un consultant bun de PR nu mimeaza asteptarile clientului, ci are curajul si intelepciunea de a-i explica clientului sau de ce trebuie sa iasa din zona de confort si de ce este necesar sa urmeze pasii propusi pentru evolutie.

Interpretarea specialistilor in PR ca pe niste executanti ai propriilor ego-uri si gandiri nu foloseste nimanui, iar tu poti apela la acest gen daca iti face o placere deosebita sa arunci bani pe fereastra.

Suntem intr-adevar de foarte multe ori constransi  de circumstante si nevoi si ca atare uitam pana si noi ca ar trebui sa fim consultanti cu rol managerial.

PR-ul trebuie sa intervina in momentul luarii deciziilor mai degraba decat sa implementeze un proiect ce i s-a pus in brate si munceasca cot la cot alaturi de clientul sau pentru a crea in loc de a se conforma.

Nu in ultimul rand, PR-ul  trebuie sa fie despre rabdare si constanta. (vezi  durata medie contractuala pe baza de fee lunar in scadere drastica).

Pana data viitoare, invatati din greseli si apreciati oamenii de valoare din jur 🙂

foto via Shutterstock

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

2 comments

  1. PR-ul nu este cum considera toti un job banal care se bazeaza pe abilitatea de a zambi si de a lua decizii pe termen scurt, instinctiv.

    Un specialist in PR trebuie sa stie sa faca o analiza de piata, sa aiba o deosebita capacitate de analiza comparativa, sa fie creativ incadrandu-se intr-un anumit buget…

    Nici macar nu lucrez in PR, dar efectiv nu mai suport ignoranta asta …si termenul de “piarizda” adoptat de toti idiotii.. E un job pt mai mult femei, asta e… doar noi putem fi creative cu 500 lei in mai putin de 2h compunandu-ne o tinuta care atrage priviri si invidii..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *