Interviul saptamanii -Sarto-

0 Flares Filament.io 0 Flares ×
Pe baietii de la Sarto e posibil sa-i stiti deja: fie de la Festivalul Enescu, fie TEDxBucharest, fie lansarile de la Sofa sau parteneriatul cu Bloggers Open, cei doi Alex se implica intr-o multime de proiecte faine pe care le sustin si prin intermediul carora isi doresc sa faca un pic de educatie vestimentara in Romania. Zic un pic pentru ca din punctul meu de vedere au foarte multe mori de vant de darmat si pentru asta ii felicit inca din start: pentru curajul de a se lupta cu muntii. Dar haideti sa vedem ce zic ei.
Alex Moise si ALex Dragan
1. Ai 26 de ani. Pe la ce varsta ai inceput sa vezi tesaturi, sa gandesti in croieli si linii fine si cat timp a trecut de atunci pana ai facut ceva in sensul asta?
Alex Dragan: Vedeam forme si linii cand eram mic, insa imi dadeam seama ca un costum arata bine sau nu si atat. Nu imi puteam explica de ce. Pana la linii fine si croiuri a trecut multisor, chiar pana acum 3 ani domeniul avea multe secrete. Bine, si acum are si mai multe, as putea zice, odata descoperit universul tesaturilor fine.
Alex Moise: In primul rand a venit partea de stil vestimentar inainte de materiale, croieli si alte chestii mai tehnice ca sa zic asa. Mi-a placut sa incerc diverse combinatii si stiluri dupa ce am invatat partea teoretica. As putea spune ca au trecut ceva ani pana sa mi dau seama ca am suficiente cunostinte incat sa incep un business.
2. Se pricep barbatii romani in materie de stil si vestimentatie? Cat de greu/usor va e sa creati o cultura in acest sens?
A.D:  Asta cu “priceputul” e relativa. Fiecare dupa putinta, sunt multi barbati care au bani si un stil ingrozitor si oameni cu putini bani si un stil senzational. Eu ma bucur ca atentia indreptata catre noi insine începe sa se simta si in Romania, caci totul e conectat si modul in care ne prezentam in fata oamenilor este vital. Tocmai de aceea am inceput proiecte de constientizare si educare si pana acum putem spune ca au succes.
A.M: Putem spune si da si nu. Pe de o parte e bine ca din in ce mai multi barbati acorda atentie felului in care arata si cum se imbraca. Cumva e un trend la nivel mondial in acest sens. Cei mai multi barbati din Romania nu au stil, de aceea prin proiectul Barbatii Sarto aratam ca sunt barbati in Romania care se imbraca bine fara sa fie ajutati de consultanti sau sotii. Impreuna cu acesti barbati care cred in aceleasi valori ca noi, reusim sa cream cultura.
3. Cum e piata de creatie vestimentara in Romania? Cat de complicat e sa o accesezi, mai ales pentru un pasionat novice?
A.D: Piata de la noi abia acum da semne ca vrea sa faca ochisori. Ma refer la partea masculina, caci sexul frumos a fost mai mereu “privilegiat”. Cat despre accesat, dificil. Si ia timp multisor, insa atunci cand iti pui in minte sa faci un lucru mare, te astepti sa dureze. Plus ca fiecare succes trebuie sarbatorit si asta ma motiveaza sa merg inainte.
A.M: E foarte complicat sa accesezi orice piata pe care nu ai activat ani de zile. Pot spune ca m-a ajutat si studiul pietei inainte de a ma apuca efectiv de lucru si m-a ajutat mult faptul ca stiam cu ce se mananca business-ul in general.
4. Care-i cel mai fain proiect pe care l-ai avut si cel pe care ti-l doresti cel mai tare pe viitor?

A.D: Barbatii SARTO este acolo, bine ascuns. Locul lui este acolo si pentru ca sunt constient de munca depusa si de impactul avut. Pe viitor avem 2 proiecte in schema, distilam la ele, inca. 🙂

A.M: Pana acum proiectul Barbatii Sarto e cel mai aproape de sufletul meu si sa-l continui este ceea ce imi doresc.
5. Ai lasa consilierea vestimentara pentru…?
A.D: Cu siguranta tot un proiect antreprenorial, in online. Ceva legat de musafiri si calatorii, caci mi-ar placea sa devin musafir si sa calatoresc in lumea toata.
A.M: Pentru business-ul cu produse IT, profesia mea anterioara. Mi-am dat seama dupa ce am renuntat ca nu am facut o cariera in acel domeniu din inertie:)
6. Descrie-mi echipa Sarto folosind o culoare, o tara, un termen specific artei fotografice si o bautura (la alegerea ta daca sa fie alcoolica sau nu)
A.D: Mov SARTO (chiar daca inca nu e omologata culoarea), Italia, blitz (nu stiu d-astea) si fresh cu ghimbir, portocale rosii de Sicilia si avocado.
A.M: Visiniu, Italia, focus, italian espresso 🙂
7. Cum a crescut Sarto pana acum si ce planuri aveti pentru el in urmatorii ani?
A.D: A crescut organic. Nu exploziv, ci sustinut de tot ce are nevoie ca sa fie stabil.
A.M: Scopul este sa il facem brandul de referinta pe piata de haine pentru barbati din Romania.
8. Te-ai defini ca fiind un …?
A.D: Sufletist rece ca gheata.
A.M: Perseverent.
9. As aprecia o fraza motivationala pentru cei carora le lipseste inca curajul de a face ceea ce-si doresc, de a-si indeplini visele indiferent de orice.
A.D: Nu prea mai dau eu exemple de citate motivationale, ca prea am fost mult timp intr-o bula si nu vedeam bine. Insa simplul gand la faptul ca intr-o zi o sa devenim ingrasamant pentru narcise ar trebui sa trezească ceva in noi. Iar daca nici asta si nici vantul care iti trece prin oase atunci cand astepti autobuzul nu este o motivatie, atunci ai putea la fel de bine sa fii o leguma.
A.M: Am 2: primul e de curaj de la Steve Jobs din speech-ul tinut la Stanford in 2005 si e intrebarea pe care fiecare dintre noi ar trebui sa si-o spuna in fata oglinzii. “If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today.” Cumva e sinonim cu alt citat preferat. Gandhi- “Action expresses priorities”. Si cel care e de aplicat dupa ce iti faci curaj si este cel care ma represinta cel mai bine: “work hard, stay humble”.
10. Tu incepi seria de interviuri cu oameni curajosi, inspirati, care au stiut ca primul pas pentru a-ti indeplini visul este sa nu-l abandonezi. Ajuta-i pe cei timorati de viitor spunandu-ne care a fost cel mai greu pas in urcusul tau spre ce e Sarto acum.
A.D: Sa iau toate esecurile ca pe niste provocari si nimic mai mult. Si “nu-urile” ca pe noi sanse de a face din ele “da-uri”.
A.M: Cel mai greu pas e lucrul cu oamenii. La tine poti lucra usor odata ce iti dai seama care e problema, mai greu e cu ceilalti.

 

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *