Comunitati si comunicare

0 Flares Filament.io 0 Flares ×

singuratate
Inca din facultate, cand am aflat de existenta comunitarianismului, am inceput sa ma gandesc la importanta comunitatilor si modul in care acceptarea lor ca forma de organizare, precum si incurajarea dezvoltarii lor ne-ar ajuta societatea.

Trecand dincolo de orientarile politice ale fiecaruia, dincolo de curente politice aparute ca reactii la cele traditionale, mi se pare din ce in ce mai evident ca toti aceia care se pricep la identificarea comunitatilor si dezvoltarea lor in directia dorita au tot mai mult de castigat. E important sa realizam ca omul nu este si nu trebuie tratat distinct de scopurile sale.

Pornind de la o organizare statala in acest mod, organizare ce, daca ar fi facuta asa cum scrie la carte, gadiland orgilii teritoriale si implicand comunitatile in bunul mers al tarii, cred ca ar functiona extrem de bine, aceeasi organizare functioneaza deja si ne demonstreaza succesul in cazul brandurilor. Oamenii destepti de marketing, branding si PR au inteles cum sta treaba cu nevoile individului, cu necesitatea acestuia de a apartine unui grup cu care sa-si impartaseasca ideile si preferintele comune si au creat in jurul brandurilor comunitati foarte puternice. Au inteles ca trebuie privilegiat ceea ce reuneste oamenii mai mult decat ceea ce-si distinge, fara a face in vreun fel atac la individualitate si particularul concret. Ceea ce uneste fiintele umane este mai important decit ceea ce le separa.

Cei care au inteles societatea ca un organism viu si au ales sa nu ignore vreo comunitate, forta si durabilitatea ei, au avut de castigat sau cel putin au stiut cum sa se orienteze in viata, cum sa-si dezvolte planurile. Cei care nu au tinut cont au avut de suferit de fiecare data: vezi sisteme politice- revolutii, vezi proiecte de exploatare – Rosia Montana, vezi brandurile care au ignorat reactii individuale ce au adunat comunitati – KitKat si Greenpeace.

Postarea asta e un apel catre toti profesionistii (mai ales cei care activeaza in mediul online) care au pretentia ca stiu sa gestioneze campanii, ca obtin premii si au experienta nenumarata in domeniu. Poate ar fi bine sa invatati sa va sustineti propriile proiecte, sa dati mai departe earned media pe care o aveti si nu doar extrem de rar si de selectiv. Am obosit sa vad  oameni, utilizatori de Facebook, Twitter ori Instagram, bloggeri care scriu/pozeaza, relateaza ceva din proprie initiativa ori in cadrul unei campanii, iar minunatele agentii lasa postarile astea sa treaca, fara sa share-uiasca, fara sa raspunda, fara sa interactioneze in vreun fel cu forma de publicitate facuta, de multe ori with no money, pentru brandul pe care il reprezinta. Nu e la mintea cocosului situatia de win-win in care pot intra? Dar pe lanaga faptul ca nu maximizeaza un potential de awareness, risca sa piarda fani ai brandului respectiv, ba chiar pe unii sa-i transforme in razvratiti- iar cand se ajunge acolo, tot PR-ul de criza nu-ti mai spala imaginea pe care o puteai avea curata si frumoasa daca iti dedeai interesul si constientizai imporanta individului in cadrul comunitatii si a comunitatii in sine.

Pana data viitoare sa gandim mai concentrat si mai cu sens.

 

 

 

 

    Leave Your Comment Here