Spiritul sarbatorilor – marketing sau voie buna?

4 Flares Filament.io 4 Flares ×

spiritul craciunuluiAm inteles intr-un final, dupa 25 de ani de existenta si vreo 23 de Craciunuri constiente, ce cauta oamenii in sarbatori si de ce sunt atat de importante pentru ei, de fapt, pentru noi, caci si eu fac parte dintre aceia ce viseaza cai verzi pe pereti. Pentru unii Craciunul e perioada aceea din an cand retraiesc momentele faine din copilarie, cand bucuria inseamna mirosul de portocale, scortisoara si cozonaci, cand fericirea sta in bratele bunicului si bradul este cea mai frumoasa decoratiune pe care a inventat-o cineva vreodata.

Craciunul si sarbatorile in general iti ofera acea portita catre fericire. Daca tot timpul anului te-ai pedepsit muncind pana la epuizare, ti-ai impus sau ti-au fost impuse deadline-uri imposibile, te-ai autoflagelat cu tot soiul de restrictii si un munte de  “trebuie”, de sarbatori, de parca se schimba sensul in care se misca rotitele din capul tau, iti permiti sa te bucuri, sa te odihnesti, sa te relaxezi, sa-ti vezi prietenii si sa zambesti mai mult.

Desi  se spune ca in perioada sarbatorilor de iarna rata sinuciderilor creste vertiginos, eu cred ca primavara aduce de fapt mai multa mahnire si mai putina rezistenta dupa o perioada asa lunga de frig, acasa, inchis, intuneric. Intr-adevar, cei mai multi oameni se simt cu adevarat singuri de sarbatori cand sunt bombardati de tot marketingul zambetului si al familiei perfecte.

De sarbatori toata lumea isi permite sa manance fara oprire, sa uite de sala, sa uite de datorii sau neajunsuri. De sarbatori suntem buni, donam si avem mai multa rabdare.

De ce? De ce exista  o invarteala continua in jurul degetului si doar niste tresarii de bunatate chinuita, aparuta de cele mai multe ori pe un fond de vinovatie? E dificil de hotarat daca toata tevatura asta cu sarbatorile vine din interiorul tau sau daca bombardamentul din partea brandurilor ti-a adus noi pitici pe creieri. Stiu sigur ca eu ma bucuram si in copilarie de ele, era fain ca se strangea familia, ca primeam cadouri si aveam voie sa mananc cea mai multa ciocolata si cele mai multe portocale. 🙂 Cu toate astea, ma bucur si acum, si nu pentru ca sunt reduceri, ci pentru ca am ocazia de a face cadouri (ador sa ofer daruri)  fara ca cei ce le primesc sa-si puna prea multe intrebari de ce, ce inseamna asta, oare trebuie sa ii iau si eu?

Am scris acest articol dupa ce s-a incheiat nebunia pentru ca am impresia ca oamenii sunt mai lucizi acum si putem gasi impreuna explicatiile adevarate. Deci, ce ziceti?

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

One comment

  1. traditia e din ce in ce mai acaparata de marketing care vrea sa-ti bage pe gat “obiceiuri” inexistente in prealabil. nu vad aproape nicio asemanare intre sarbatorile de acum si cele din copilarie din punctul asta de vedere. doar faptul ca sunt in familie poate, dar altfel nimic nu se aseamana – parca au aparut mai multe obiceuiri noi. altfel reactionai, altele iti erau indatoririle atunci (curatat nuca pentru cozonaci, batut covoare, stat la cozi dupa multe chestii, cautat alte chestii noi…). nu vreau sa fiu eu Gica Contra, dar altfel e prisma de adult. ce-a fost in copilarie ramane acolo (si la sertarasul cu amintiri…) 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *