Puterea laptelui

6 Flares Filament.io 6 Flares ×

Saptamana trecuta am avut placerea de a participa la o intalnire cu Mihaela Bilic, ocazie initiata de campania Doza Zilnica de Lactate a celor de la Albalact,  destinata incurjarii consumului de lapte din Romania, intrucat consumul mediu pe cap de locuitor este de 100 ml de lapte pe zi, iar doza minima ar trebui sa fie de 300 ml.

Consumul de lapte si produse lactate scade si pe baza crizei, dar si din cauza unor mituri, povesti ce denigreaza laptele si produsele lactate, motiv pentru care cei de la Albalact si-au propus sa prezinte benficiile acestora pe toata durata acestui an, in speranta imbunatatirii stilului de viata al populatiei,

Am aflat o multime de lucruri faine si interesante, motiv pentru care am sa le enumar in cele ce urmeaza pentru ca tot ceea ce am aflat ma ajuta si o sa va ajute sa aveti o viata echilibrata si sanatoasa.

Stiati ca:

-starile proaste apar din cauza lipsei unor aminoacizi esentiali pe care corpul nostru nu-i poate produce singur si de care are nevoie sa-i fie adusi prin alimentatie (se gasesc in banane si laptele cald), iar daca nu reusim sa-i oferim corpului nostru apare acest dezechilibru, tristetea pe care n-o intelegem de unde vine?

– in afara de lapte, nu exista o alta sursa eficienta de calciu, singura metoda a organismului de a neutraliuza acidul rezultat din reactiile metabolice zilnice. Avem 1 kg de calciu in corp, din care folosim zilnic 1 gr pentru a avea toate aceste reactii metabolice si pentru a ajuta de la vasele de sange, pana la orice membrana celulara care are nevoie sa functioneze?

– O doza de calciu= 300 ml de lapte (un pahar de lapte)?

– portia zilnica corecta (dzl)  este 3x o doza de calciu = 900 ml de lapte?

– dupa 30 de ani incepe pierderea de masa osoasa?

– niciuna din etapele varstei nu este scutita de nevoia de calciu? Dupa 30 avem nevoie si mai mult, la adolescenta chiar si mai mult (nevoie maxima de calciu intrucat are loc acea lungire a oaselor)- nu numai ca laptele contribuie la consolidarea oaselor si a dintilor, insa anumite studii au descoperit ca adolescentele ce-si respecta doza zilnica de calciu crestesc mai mult. Cercetatorii n-au putut explica de ce, indiferent de mostenirea genetica, laptele contribuie la crestere. 0,5-1 cm in plus pe an. (suplimentele farmaceutice si/sau calciul dobandit din alte alimente nu are acelasi rezultate)

– copii au nevoie de lapte, nu suc de fructe (fructele transformate in suc, nu sunt percepute de creier ca alimente, astfel nu dau satietate, insa aduc glucide si calorii+ mesele zilnice=> obezitatea infantila)?

– parmezanul are de 7 ori mai mult calciu decat laptele, e o adevarata pudra de calciu, e dumnezeu pe pamant :D?

– echivalentele laptelui si a derivatilor lui:

laptele are 87% apa; lapte dulce, kefir, iaurt de baut, lapte acru= o potie de calciu

branza proaspata si urda+ tot alimente de baza 200 grame= o portie de calciu (au la fel de putine calorii)

branzeturile concentreaza proteine, grasime, calorii, calciu, nu mai reprezinta un aliment de baza pentru ca are multe calorii, 200 de gr de branza au vre 500 si ceva de calorii, adica jumatate din portia zilnica de calorii, nu putem manca multa branza pentru a inlocui laptele zilnic.

– laptele cald ajuta absorbtia calciului mai bine, daca punem si putina sare se absoarbe si mai bine? Insa pentru sanatate nu are relevanta cum e (cald sau rece)?

– daca puneti si putina miere in laptele cald, spre exemplu, se absoarb mai bine glucidele si e ideal inainte de culcare caci induce somnul si e linistitor pentru creier?

 

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

3 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *