Top 50 cele mai puternice branduri romanesti

10 Flares Filament.io 10 Flares ×

Astazi am participat la o conferinta pe cat de inovativa si interesanta pe atat de controversata: BrandRo, care ne-a prezentat un top al celor mai puternice 50 de branduri romanesti. De ce controversata? Pentru ca topurile au starnit intotdeauna discutii, divergente si nemultumiri. Pentru ca mai presus de toate suntem oameni si ne implicam afectiv pana si in ceea ce priveste pozitionarea unui brand sau a altuia.

Astfel, topul zice asa:

Studiul a avut ca scop masurarea puterii brandului din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori si nicidecum dintr-o perspectiva financiara, corporatista.

Puterea brandurilor s-a masurat avand in vedere urmatorii indicatori:

  • Performanta brandului indicata de intensitatea preferintei consumatorilor pentru respectivul brand (alegeri multiple intre branduri din aceeasi categorie)
  • Implicarea emotionala determinata prin masurarea gradului de asociere cu o serie de atribute derivate din faza calitativa.

Asadar, remarcile rautacioase asupra necesitatii prezentei altor branduri in top sau obligativitatea regasirii unora pe trepte mult mai ridicate in lista, nu isi au rostul avand in vedere criteriul implicarii emotionale.

Nu pot fi contestate gusturile si aprecierile respondentilor. De asemenea trebuie observat ca au crescut in top brandurile de larg consum si cele accesibile, fapt influentat considerabil de situatia pietei. Astfel, unui roman de rand nu-i va rasari Dacia in minte ca cel mai iubit brand pentru ca sunt suficienti oameni care nu si-o permit. Insa Fares sau Eugenia sunt accesibile absolut tuturor. Asta nu inseamna ca Dacia nu este un brand renumit sau puternic.

Nu in ultimul rand trebuie avut in vedere contactul direct intre brand si consumator, si nu intre un utilizator hardcore de internet sau un om care lucreaza/activeaza in social media si care interactioneaza mult mai des, mai intens si la un alt nivel cu brandurile.

Este important de observat cresteri, scaderi si mi se pare relevant sa corelam aceste mutari de trupe cu implicarea lor in online, sa observam daca aparitia vreunui brand in online si activitatea sa in acest mediu i-a adus beneficii la nivel de implicare emotionala a clientilor sai.

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *