Bilanţul responsabilităţii sociale 2010

8 Flares Filament.io 8 Flares ×

Și anul acesta Responsabilitatesociala.ro realizează un bilanț al celor mai active companii din punctul  de vedere al implicării în comunitățile din care  fac parte. Ca atare, au început să întrebe prin online-ul ăsta mare, pe cine am nominaliza, de ce și ce aștepări avem în anul ce a început. În cele ce urmează, răspund și eu, sfioasă:

Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 și de ce?

Deși majoritatea preferă să facă referire la campanii eco atunci când se referă la responsabilitate socială, iar bilanțul are printre obiective îmbunătățirea activității companiilor din România, mie îmi place să observ tot ce a fost bun, inovator și pe la vecini. Totodată menționez încă de la început că voi aprecia campaniile în funcție de creativitatea lor și de realul folos adus societății, nu voi lua în calcul cifre, marketing, promovare.

Astfel, în ordinea numerelor de pe tricou:

1 Shaw – Together is amazing -pentru că eu cred în comunități, iar campania este gândită excelent.

TIA în câteva cuvinte: ”Together is Amazing is about inspiring and motivating communities to do something inspirational and amazing; not necessarily charitable. The sense of togetherness and unity is the aspiration of our ‘Together is Amazing’ movement. Everyone likes the feeling of strength that comes from being a part of a community“ declară Monique Blough, Brand Manager at Shaw.

2. Petrom pentru  Țara lui Andrei – pentru că se implică în educație, în promovarea și implementarea culturii eco, pentru că luptă pentru a crește o nouă generație căreia să-i pese: de ea, de ceilalți, de mediu, de tot ce se întamplă în jurul ei.

3. Vodafone – pentru o toate proiectele în care se implică. Multe, de succes si de real folos: parteneriatul  cu  Habitat for Humanity, cu Autism România, programul ”O șansă pentru viață”, ”Voluntar de profesie” și multe altele. Poate merită chiar locul I pentru toată activitatea sa.


În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 așteptărilor tale în privința implicării în societate?

Din păcate în România lui 2010 CSR înseamnă implicare în proiecte eco, puțin, prea puțin în educație, ceva cazuri umanitare și atât. Sunt o mulțime de domenii încă neatinse, și totodată, o mulțime de proiecte contrafăcute pentru a se mula pe misiunea companiilor și pe nevoile acesteia, nu pe nevoile reale existente în societate. Însă simt că tot mai multe companii înteleg necesitatea implicării lor și actionează în consecintă, lucru îmbucurător.

Ce așteptări ai de la companii în privința responsabilității sociale pentru 2011?

Îmi doresc ca principalul domeniu de investiții de tip CSR să fie cel al educației. Fără educație nu mai apucăm să avem nici mediu, nu se va schimba situația tristă a voluntariatului, ceva mai pe scurt, nu mai putem atinge cu succes nici unul din celelate domenii în lipsa educației. Totodată să nu uităm gradul alarmant de alfabetizare ( 40% din adolescenții de 15 ani sunt seminalfabeți) . Nu-mi doresc genii la fiecare colț de stradă, dar nici oameni care nu știu să citească in secolul 21.

Ce ești dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?
Le lansez o provocare (metodele utilizate anterior nu și-au dovedit eficiența: promovarea campaniilor și oferirea ca voluntar): puteți fi creative și folositoare comunității în care va desfășurați activitatea? Puteți aduna oameni sub o umbrelă comună pentru a contribui și a susține societatea, nu doar pentru a lărgi consumul? Puteți? Eu până nu văd, nu cred. Puteți să-mi spuneți Toma Necredinciosul.

About Andreea

Om de comunicare, trecuta prin agentii, mi-am revendicat felia de tort ce-mi place cel mai mult: crearea de continut. Mai multe informaţii aici.